JAK SI UDRŽET „ROVNOVÁHU“

Většina z nás prožívá náročné období. Nejen, že máme děti, které jsou 
najednou doma. Ale přicházíme o práci, výdělek. Na jisté úrovni se téměř 
všech z nás dotýká strach. O sebe, své zdraví, finance, ale i o své 
blízké, děti, rodiče. Do toho neskutečná informační smršť. Na jedné 
straně jsou někteří lidé nad věcí, nic neřeší, na druhé jiní neskutečně 
vtažení do situace a pomalu nedokáží normálně fungovat… 

Existuje nějaký návod, jak si udržet rovnováhu? Jak být v rámci 
možností, které teď jsou, tak nějak v pohodě? Sepsala jsem pro vás 
inspiraci – několik doporučení, které mi teď osobně pomáhají. 

Tady jsou: 

1. Režim 
Přestože nejezdíme do školy, někteří nechodíme do práce, je dobré si 
udržet režim. Ráno vstát, udělat snídani, vyčistit si zuby, nezůstávat 
celý den v pyžamu, upravit se. Pro zachování rovnováhy je potřeba naše 
tělo udržovat v kondici. Pokud cvičíte, cvičte dál. Jestliže meditujete, 
nepřestávejte. Uvařte si dobrý oběd. Stejně tak udržujte v “režimu” i 
vaše děti a celou rodinu. 

2. Mysl 
“Negativní” zprávy si ordinujme omezeně. Co tím myslím? Ano zůstaňme v 
obraze, ale jen jak je to nezbytně nutné pro naše fungování. Osobně jsem 
si naordinovala, že věci o současné situaci čtu 2x denně. Nedělám to 
ráno po probuzení ani večer před spaním. Obvykle v průběhu dopoledne 
nebo odpoledne se podívám na Novinky, nebo Seznam. 

S ohledem na extrémní zátěž “negativních” zpráv dopřejme naší mysli 
relax. Může mít mnoho podob. Od relaxační hudby, po čtení odpočinkové 
literatury až po meditační cvičení. Zapalte si svíčku, pozorujte jak 
hoří. Sledujte domácí zvíře, strom za oknem. Na přírodě můžete vidět, že 
všechno funguje dál. 

Na jednu negativní zprávu si dopřejme alespoň 3 pozitivní. 

3. Pozitivní emoce 
Prožívejme pozitivní emoce. Jsou velkým zdrojem energie pro naše tělo a 
všichni je teď potřebujeme. Je to prostě palivo. A jaké to například jsou? 
Radost – Zatančeme si s dětmi nebo zahrajme hru. 
Humor – Říkejme si vtipy a smějme se. 
Laskavost – A to nejen ke svým nejbližším. Buďme prosím laskaví v soudech, které pronášíme o druhých. Neznáme jejich situaci, nechodíme v jejich botách. 
Zájem – Udržujme své koníčky. I když nemůžeme chodit cvičit jógu do 
klubu, můžeme si zacvičit doma. Inspirujme se na internetu, jak se 
zdokonalit v něčem co nás baví. 
Klid – Kultivujme mír a pohodu v sobě samých. 

4. Vděčnost 
Přestože jde o pozitivní emoci, dovolím si ji zmínit v samostatném bodě. 
Věřím totiž, že i dnes máme pořád za co být vděční. Aktivně to hledejme. 
Každý den můžeme najít mnoho důvodů. Většina z nás má pořád pevné zdraví a plné ledničky. A nejen to. Máme, kde bydlet. A mnohem víc. Udělejme si osobní nebo rodinné rituály vděčnosti. Nakonec můžeme teď být víc spolu, což může být také zdrojem vděčnosti. 

5. Sdílení a vztahy 
Podporujme se vzájemně. S moji dcerou a kamarádkou si posíláme vtipy a 
různé inspirační videa, kterými se bavíme. Vzala jsem si na pár dnů vnučku, aby mohla na zahradu. Dnes jsem jela nakoupit potraviny, 
nakoupila jsem i mojí mamince. 

Hledejme prostě vzájemně cesty, jak to zvládneme. Nepomůže nám říkat, že 
je to těžké a stěžovat si. Naopak. Slyšet od někoho blízkého, že to 
zvládneme, může být daleko mocnější. 

Každý z nás teď o něco přišel. Někdo o práci, jiný o možnost jít do 
fitka, další má děti doma a podobně. Otevřme své srdce a buďme vlídní a 
milý. 

6. Smysluplné aktivity 
I když někteří nemůžeme pracovat, hledejme jiné smysluplné aktivity. 
Sedím u počítače i když nemusím a nikdo mi za to neplatí. Ale i tak mi 
to dává smysl. Píšu například tento článek. Ale u toho sezení jsem 
vymyslela nějaké další on-line pracovní aktivity. 

Mimo to jsem se pustila do údržby zahrady, kterou standardně v takovém 
rozsahu nedělám. Plánuji postupně generální úklid svého domu. Věřím, že 
v průběhu času najdu daleko více různých smysluplných aktivit. 

7. Hledání daru 
Tím se dostávám k poslednímu bodu tohoto článku. Na všem zlém se dá 
najít něco dobrého. Záleží na každém z nás. Záleží na úhlu pohledu. 
Neovlivníme všechny události, které se dějí, ale ovlivníme svůj postoj k 
nim. 

Zkusme si vést deníček, kde si poznačíme každý den alespoň 3 pozitivní 
události, které nás za den potkaly díky tomu, že je dnes všechno jinak. 

Závěrem bych s vámi ráda sdílela zajímavý sen, který jsem měla pár dnů 
zpátky. Zdálo se mi o kolibříkovi. Byla jsem překvapená živostí toho snu 
a poselstvím, které mi přinesl. Jak kdyby přišel, abych se netrápila a 
oprostila od všeho co mě sužuje. Na internetu jsem pak našla význam. Na 
závěr si s vámi dovolím posdílet. 

“Zapomeňte na vše zlé, uvolněte se a poletujte krajinou společně s 
kolibříkem. Není velkých starostí a neřešitelných problému. Jste tu jen 
vy, nádherná vůně květin a kolibřík, který vás jako patron bere pod svá 
křídla. Uvolněte se, zbavte se stresů a starostí a uvidíte, že s nabitým 
klidem a uvolněním naleznete také všechna řešení na veškeré svízelné 
situace, které vás nyní dusí a svazují.” 

Věřím, že takový krátký let s kolibříkem nám rovněž pomůže vnést více 
harmonie do našeho života. 

A to nám všem ze srdce přeji. 

S pokorou a úctou Dáša

Dáša
Miluji vést lidi a objevovat jejich vnitřní potenciál. Mým posláním je harmonizovat pracovní i podnikatelské prostředí. Nalézat rovnováhu mezi zájmem člověka i firmy a dát tak naší práci vyšší smysl. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.