Motivace lidí

IMG_2984

Existuje mnoho různých teorií, jak motivovat své podřízené. Někteří šéfové, majitelé firem se stále ještě domnívají, že peníze jsou jediným zájmem zaměstnanců. Domnívám se, že jsou jedním z hlavních, ale nikoli jediným.

V dnešní době si víc a víc lidí uvědomuje svou vlastní hodnotu. Mnoho lidí přesně ví, kolik chce vydělávat. Máme jakési minimální hranice, pod které nejsme ochotni jít. Samozřejmě zde platí čím víc, tím líp. J Nicméně mnoho lidí si již uvědomuje to, že prodává svůj čas. A je pochopitelné, že každý z nás jinak vnímá svou vlastní hodnotu.

Přemýšlím nad tím jaká je částka za to, že nemáme možnost snídat se svými dětmi? Nebo že nemůžeme vidět jejich pokroky při sportování, vidět první úspěchy nebo neúspěchy. Ne všechno se dá dohnat přes víkend. Každý budeme mít jinou odpověď. Ale je důležité se nad tím zamyslet.

Rovněž nad dalšími motivy proč vlastně do práce chodíme? Proč jsme ochotní každé ráno vstát a trávit v práci 8 a více hodin. Co nás k tomu vede?

Mnoho lidí má pocit, že nemá jinou možnost. Prostě musím. Potřebuji se uživit. Potřebuji peníze pro děti.

Existují však lidé, kteří chodí do práce, a práce je jejich koníčkem. Baví je. Jsou spokojení a šťastní.

A možná jsme to tak na začátku měli všichni. Velký zájem, ochota dělat víc než bylo nutné. Zůstat v práci delší dobu, dělat večer z domu. Cítit velkou chuť něco dokázat, něco posunout, něco změnit.

Proč se tento náš zájem vytrácí?

Práce zevšední. Přestože jsme začali pracovat v „práci snů“, práce se stane rutinní. Většinu věcí umíme, nemáme potřebu se učit víc.

Často se stává, že demotivující je také osoba nadřízeného. Každý někdy zažil situaci. Mám skvělý nápad. Připravím ho, představím a nic. V lepším případě NIC. V horším případě nám přímo nadřízený řekne, že je to nesmysl, blbost, ať vymyslíme něco jiného. A to je přesně ta chvíle, kdy přestáváme ztrácet zájem.

Práce se stává čím dál víc prací. Nemáme motivaci dělat víc. Pracovat z domu, vymýšlet a inovovat.

Toto se domnívám, že je jednou z největších chyb nás manažerů.

Co s tím? Zkusme se zamyslet nad nápady našich lidí. Hledejme společné cesty, jak podpořit své lidi v nových nápadech, inovacích. Mluvme s lidmi.

Dejme jim šanci dělat práci se zápalem a nejen pro peníze!

S úctou

Dáša

Dagmar Kožinová
Miluji vést lidi a objevovat jejich vnitřní potenciál. Mým posláním je harmonizovat pracovní i podnikatelské prostředí. Nalézat rovnováhu mezi zájmem člověka i firmy a dát tak naší práci vyšší smysl. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.